Saturday 1 February 2014

Början av veckoslutet

Igår hade jag en bra dag till kvällen. Vi övade på Stagenight-låtar, och det är underbart att få sjunga en av sina favoritlåtar! Den andra gick nu som den gick. Kände mig så skakig. Men så går det när jag blir osäker på en låt, den blir ännu mer osäker, trots alla försök att förbättra den, tyvärr. Det är helt och hållet psykiskt, så det är svårt att ändra på det. Men oberoende, min poäng är att Sarina har varit på Lärkkulla hela veckan, så hon höll en extempore sånglektion åt mig, och det kändes faktiskt bra att få pröva på att sjunga på ett helt annat sätt. Inte för att Elnas sätt är dåligt på något sätt!! Men jag är rädd att jag inte hinner få det att funka till torsdag.. Men med bröstklang, overdrive, call it what you please, går det i ca 300% volym, och så vill jag ju inte riktigt ha det heller, fast det känns säkrare. Men så går det också upp till tvåstrukna d, så det är lite på bristningsgränsen. Måste lite se, för jag är ännu osäker på låten.
Där runt halv fyra for jag och tränade med Max. Hade inte ens tänkt på att träna då, men det kändes nog skönt efteråt. Och det gick förvånansvärt snabbt! DÄRFÖR vill jag ha sällskap till gymmet. =)
På natten körde vi till Helsingfors, för på morgonen skulle jag jobba på Matteus.
Anton har ledigt hela veckan, så otroligt skönt att få se honom 10 dagar i sträck. Det har inte hänt sen juni-juli.

138

//Leithinan

No comments:

Post a Comment