Monday 3 February 2014

It's monday

Det verkar som om alla har dålig dag idag. Jag har själv varit ganska off hela dagen. Gitarrlektionen var jag helt ute och cyklade på, minsta lilla fel kändes som världens undergång. Teorin var nu teori (med Teddy), det gick bra. Slagverket var inte svårt, men skulle spela piano, och när jag får noter framför mig, så behöver jag ju en stund för att hoka vad jag ska spela. Men som tur visade Lauri vad jag skulle spela, men det kändes nog dumt, jag visste ju nog alla ackord, men jag skulle inte ha spelat dem så simpelt som han visade dem. Hellre så.
Helt off, som sagt. Men efter det hade Jenks frågat om hon skulle få pröva min gitarr lite, så jag tog den och for till kapelet, där hon satt och övade på sin gitarrläxa.Så jag störde henne tills kaffet. Men hon spelade en så bra låt (I see fire, eller vad den heter, Ed Sheeran i alla fall)! Och hon lärde mig lite att använda fingrarna då jag spelar! (jag vet vad du tänker, USCH på dig) Det gick t.o.m. helt okej. =) Bra lärare..?
Efter 4 övade vi till Stagenight, och det går allt bättre. Inte ännu heller som jag vill, men det känns inte helt hemskt i alla fall.
Anton har varit i Helsingfors hela dagen (ironiskt nog), t.o.m. hem till oss fram och tillbaka, och på kvällen åkte vi hem till Westerlunds. Anton for till Ekenäs och jag bestämde mig för att träna en stund. Orkade inte så mycket, har ont i magmusklerna av nån anledning, antagligen från fredagens träning. Jaja. Har också lite ont i knät ännu. Men det är inte musklerna.

//Leithinan

No comments:

Post a Comment