Tuesday 11 March 2014

Jobbjobbjobb

Phu. Det är kanske inte så mycket för de flesta, men jag har faktiskt sökt TRE hela jobb idag. Plus att jag har läst lite på inträdesboken (det går långsamt fram...) och tittat på Doctor Who. Och haft kör, sånglektion, plankat 1½ låt och övat på min egen låt. Lauri visade igår på gitarrlektionen att man kan (surprise, surprise) spela med samma fingerhållning på olika band, så får man olika fina ackord =D så plötsligt spelar jag Eadd11 och Aadd9. Magic! Och så fick jag början på en låt, och räknade ut lite andra ackord, och vi har en ackordgång klar! Är mycket mer nöjd med den här än mina tidigare. Har bara svårt att spela rytmen och sjunga samtidigt. Har inte hunnit visa den åt nån, bara.. Gotta do that..
Så.. egentligen har jag väl inte gjort så mycket, men jag är ganska utmattad. Ska försöka komma iväg på promenad, men just nu tittar jag på Doctor Who: The end of time part one. So many feels. Och samtidigt får de mig att skratta med enkla repliker och miner.
Ska väl fortsätta med låt och Doctor Who, då.
Och nu blev jag hungrig.

//Leithinan

No comments:

Post a Comment