Friday 18 April 2014

Dag 1 - Påskresa

5:00 var det väckning. Phuh. 5:10 steg jag upp, gick i duschen, och så åkte vi. Anton skjutsade familjen till flygplatsen, och där åt vi sen morgonmål.
På flyget fick jag läst en del, men mest för att jag inte hade internet på flyget, och min DS var urladdad..
I Geneve var det lite strul på biluthyrningen, de hade tydligen lovat bort fler bilar än de hade, så de försökte hyra en (dyr!) Jaguar åt paret bredvid oss.. meeen vi fick en bil till slut. Men. Den var en busstur iväg, och vi packade oss som sillar in i bussen. Det tog en stund för oss att förstå oss på gpsn och den automatväxlade bilen, men iväg kom vi, och snarare än vi trodde var vi i Frankrike. Vi åkte runt på små bergsvägar och stannade efter några timmar på pizza i Annecy. Gpsn började lite med oss och vi hamnade på ännu mindre bergsvägar. Just som vi hoppades att ingen skulle komma emot.. så kom en lastbil! D: och senare en semibred jaguar (likadan som hyrbilen skulle ha varit).
Grenoble är i storlek av Åbo, möjligen lite större, men trafiken här var hopplös. Få trafikljus, och både bussar och spårvagnar åkte omkring och en 10minutersresa tog snarare en halvtimme, om inte mer. Meeen vi fick parkeringsplats alldeles utanför min kusins familjs lägenhet, so we got that going for us which is nice.
På kvällen gick vi ut på stan en stund och gick i butiker och drack smoothies. Nu fick vi libanesisk mat hos kusinen min. 'Twas good. Jag är alldeles slut, så mina ordval är inte de bästa. =)

// Leithinan

No comments:

Post a Comment