Sunday 21 September 2014

Guliz

Igår var det dags för årets första sitz i form av Gulissitz. Mitt bordssällskap var otroligt trevliga och roliga, jag kunde inte ha bett om bättre folk att sitza med för första gången på Arcada. Det hjälpte självklart att ha med en kompis som satt i närheten, men jag vågade nog ta kontakt med folk själv också. Höjdpunkten var kanske då vi lyckades få sitzledaren/dragaren (vad det nu heter) att straffas, då den info hon gav oss var alldeles fel i ett skede. Sånt händer tydligen inte. Jag hade redan bestämt mig för att åtminstone kolla in efterfeststället Werket, då jag inte hade varit där tidigare. och det var nog värt det (vi kom ju gratis in, eftersom det var sitzens efterfest).

Idag har jag suttit inne och tittat på TV/datorn hela dagen, och skäms lite för det. Men å andra sidan kan jag inte komma ihåg då jag senast hade en sån här dag. Kanske jag får göra det ibland. Åtminstone mår jag hur bra som helst, är bara lite trött. Men orkade ändå såpass mycket att jag bakade ett bröd på morgonen, eftersom jag såg att det bröd vi hade, hade blivit dåligt. Men sämre morgonmål kunde man ju ha, brödet blev fantastiskt lyckat, och det är så lätt!! Fick också använda vår nya bröd-making thingy. Det var faktiskt händigt att ha så lite disk. En enda silikonbunke som man blandar i, och sedan sätter i ugnen. Fantastic! Fast jag drack aldrig nåt av min apelsinjuice. Och jag som köpte en 1,75l burk. Jaja.
Catchade 5 avsnitt Simpsons på dagen (kom i TV), och nu tittar jag på Sex and the City, för jag kom fram till att jag aldrig har sett på det sådär ordentligt. Jätteintressant, I know =P

//Leithinan

No comments:

Post a Comment