Monday 6 October 2014

Flummigt

Igår bjöd vi på middag åt våra familjer, och det var underbart att ha alla på samma ställe, fast det blev lite trångt vår lilla lägenhet. Jag stressade runt med taco-in-the-round, och det var svårt för de andra att hjälpa, då det måste göras i en viss ordning. Eget fel =P men tänker inte påstå att de inte gjorde nåt. Det är dyrt att laga mat åt 9 personer, men vi fick en elvisp, mikro och lite mat av våra kära föräldrar, så vi klagar inte. =)

10 över 7 kom Doctor Who, och alla ungdomar satt med blickarna fastklistrade vid TV:n. Besvikelsen sköljde över oss, då YLE inte visade ett vanligt avsnitt, utan en dokumentär som femte Doktorn (Peter Davison) hade gjort om "The Ultimate Timelord". Den var riktigt intressant att se på (inte lika rolig som "The Five-ish Doctor reboot", visserligen), men det hade ju kommit ett nytt avsnitt i Storbritannien, och YLE börjar inte visa dem förrän den 26.10. Underligt och ganska fånigt, men som tur finns den fantastiska sidan Goldtardis.com, där man kan se alla avsnitt.

Girl problem #274: Jag försöker att äta hälsosamt, men chokladen har alltid sätt att ta sig in i mitt liv, på ett sätt eller annat. Åtminstone har jag plommon, vindruvor och morötter som jag kan snacksa på. Plommonen går åt snabbt.

//Leithinan

No comments:

Post a Comment