Tuesday 24 March 2015

CVT och kör. Don't mix 'em.

Det känns som om mitt liv inte är händelserikt, men nu har jag ju faktiskt gjort en hel del de senaste veckorna. den 13-14.3 var jag på CVT-kurs på Lärkkulla, och lärde mig kanske lite curbing. Success! Fast det kändes väldigt tunt och utstretchat, om vi säger det så, men fick helt okej respons av "publiken", så jag tror det lät helt okej ändå. Men det var svårt att vara efter (och före!) jätteduktiga sångare, det kändes inte helt som om jag var på deras nivå. Men som sagt. Helt bra respons, och jag vet ungefär hur jag ska göra. =)
I veckan hade jag HELA FYRA DAGAR SKOLA. The horror. Men det var riktigt roligt. Vi hade en hel del diskussioner på kursen Mediespråk och journalistik (I know, låter tråkigt) som började nu, och det var intressant. Jag hoppas att kursen blir roligare än den låter, och den första lektionen visade att den kan vara intressant.

Fredag lördag var det kör. Och kör. Det var jättebra att få lite koreografier (eller vad man ska kalla det ;) till sångerna, och vi har fått höra mer om vad vi ska ha på oss och vad vi behöver med oss på föreställningen. Misslyckades visserligen hårt med mitt solo på fredagen, och det är alltid lika krossande och awkward. Och så blir jag arg. You know me. Hatar att göra bort mig, och hatar att misslyckas i sång. Det här var double combo.
Lördagen gick bättre, och vi hade faktiskt roligt. Det är svårt att vara ensam i sin stämma när man är van att ha stämstöd, men det gick bra ändå, i de flesta i alla fall. T.ex. Kevätlaulu har vi sjungit så lite, så den fick jag lite hjälp med, men tror att jag skulle ha klarat mig helt okej utan. Men nog är det bekvämt med hjälp. =)

Söndag var det match. Ooooch det gick fantastiskt dåligt. Vi vaknade lite för sent, och då var allt ren long gone. Åtminstone lyckades vi göra ett mål. It's something. Eller alltså vi spelade kanske inte helt uselt, men vi hängde inte riktigt med, och konditionen är inte den bästa, efter att vi bara spelat tillsammans i tre månader. Eller inte ens det. Jag borde länka mer. Suck. Ensam har jag ingen motivation. Kanske nu när solen kommer fram..

//Leithinan

No comments:

Post a Comment