Saturday 28 March 2015

Endless forms...

Såå idag (eller igår, med tanke på vad klockan är) kom Nightwish nya cd ut, och de hade release"fest" på Bar Bäkkäri i stan på torsdag kväll-natt. Jag och A hade tänkt köra till Malm för att ta tåg in till stan, men sen var vi så trötta (och vi märkte att det kostade att stanna vid Malms tågstation), så vi körde till stan... och fick parkeringsplats rakt utanför baren. Success! Det kostade mellan 9-21, men vi kom dit ca 23, så no problem! Det var ganska fullt väl där inne, men jag och Anton tog varsin öl och stod i ett hörn och talade medan vi lyssnade på albumet, som hördes i högtalarna. Då W kom dit stod vi och väntade på att Floor skulle sluta tala med några personer, för jag ville fråga henne om sångtekniker. Vi talade en kort stund, och hon visade sig vara väldigt vänlig, men eftersom jag är usel på att hålla igång konversationer, så tog den ganska snabbt slut. People-skills, I do not have them. MEN! Jag fick lite svar som jag hade funderat på, och hon lät så glad när jag sa välkommen åt henne.. =)

Idag var det autografutdelning i Forum (underligt nog), och jag och Anton for till stan ca halv tre (15)-tiden, för att köa, eftersom vi ville vara snabbt klara, och inte behöva vänta länge efter kl. 17, då det skulle börja. Och det var trevligt att vara i början innan de hade blivit galna av att tala med folk och ont i händerna av allt skrivande. Fånig som jag är, var det förresten svårt att låta bli att sjunga med då de la på a)Showtime, Storytime, och b) Elán. Höhpöh. Eller åtminstone starkt. Men det är svårt att sjugna svagt då det går upp till tvåstrukna.. g? ish? Minns inte riktigt. Om inte högre, egentligen. Som sagt: minne inte. Vad intressanta poänger jag har, alltså.

Som sagt, så ville vi snabbt iväg, för Anton skulle på lan till Otnäs. Jag bestämde mig för att hänga med fast jag var (är) trött. My bed, my bed! My kingdom for my bed! Men jag fick klar en skoluppgift, och började spela på Mass Effect 2. Äntligen. För båda. Får se om jag far hem i natt eller om jag sover här. Sigh.

//Leithinan

No comments:

Post a Comment