Friday 6 March 2015

Vårens första match

Och jag fick va med. (snälla säg att nån som läser förstår referensen)
Valttis damlag hade sin första match för i år, en vänskapsmatch mot Itäs '00-'01or. I know.. Men de var väldigt duktiga, och eftersom de flesta av oss damer har haft 2 år eller fler paus (i vissa fall 8/15 år), så var vi helt nöjda med ett 2-2. Båda gångerna tog vi oss upp från underläge. Kändes bra på slutet, nog. Men. Nu. Är. Jag. Så. Trött. Inte ens nödvändigtvis så att jag vill sova (alltså jag vill ju nog sova också), men bara fysiskt slut. Men! Jag är nöjd med mitt spelande. Jag är inte så bra som jag nån gång har varit, men åtminstone lyckades jag med det jag har övat i nästan hälften av mitt liv: hörnor! Okej, jag sköt bara en, men den lyckades bra, och slutresultatet (efter litet spelande) var mål. Jee! Trodde verkligen inte att den a) skulle gå så långt, och b) skulle lyfta så bra som den gjorde. Lycka!

Fast nu är det att vara hemma i egen säng alldeles ensam, för A tycker att han ska bli skeppare. Det tycker jag också, men jag kan väl vara bitter för att han är borta ändå? =D

//Leithinan

1 comment: