Tuesday 7 April 2015

För mörkt för att spela

Vi skulle ha träningsmatch igår, men p.g.a. påsken blev den lite kort. Planen var nog reserverad, men det var en ledig dag, så inga lampor var på vid planen. Det var meningen att vi skulle börja kl. 21, men vi började en kvart tidigare, och spelade i ungefär en halv timme innan vi kom fram till att det inte var nån poäng. Jag hade inte en hemskt lång resa från Botby (matchen var i Nordsjö), då jag firat påsken med min familj, men andra kom lite längre ifrån (inom Helsingfors ändå). Hade haft en slö dag före det, och valt att INTE fara med på länk med pappa och F, eftersom jag hade match. Borde ha farit ändå. Suck. On a brighter note så fick vi våra spelskjortor, och de har naaamn! Inte ens påsydda! Så snyggt!

Det var jobbigt att vakna idag, av nån anledning. Tyckte jag sov riktigt bra.. Så kanske det var det som var problemet. =)

Intressanta historier som jag har, så kan jag berätta att jag köpte en gul Våreld/Höstglöd igår. Kaffeplantan som C gav åt oss i inflyttningsgåva drog sina sista andetag för några veckor sen, och jag har saknat lite färg på matbordet. Vi har ju påskgräs nu, jo, men det kastas ju snart ut. Och så lagade vi lite krasse med mamma. Så jag har ju mycket växter hemma just nu! Huh.

På fredag till Sverige för en fånigt kort kryssning för att hälsa på Södertörns yrkeshögskola/universitet. Schh, de vet inte om det ännu, så håll det hemligt.

//Leithinan (som blev ertappad med att INTE skriva kod på lektionen. Men det är okej, vi får ta pauser.)

No comments:

Post a Comment