Sunday 27 September 2015

Jobb

Igår fick jag pröva på nåt nytt: två olika jobb, i två olika städer. Först var jag på pysseldag i Matteus, vilket inte är krävande, men väldigt roligt, och från 16 framåt var jag tillbaka på mitt sommarjobb i Raseborg. Däremellan hann jag äta lunch med fina föräldrar, och köra den 1:20 h långa vägen till Västra Nyland.

På dagen var det en stor tävling för golfklubbens medlemmar, och på kvällen betydde det jobb för mig och mat och prisutdelning för dem. Jag var orolig att jag hade glömt allt som hade med servering att göra, men det gick hur bra som helst. Det kändes inte som om det nånsin var panik, allting löpte ganska bra. Däremot tog glasen. Aldrig. Slut. 100+ personer, och alla  hade färdigt ett vinglas och ett vattenglas på bordet, och dessutom köpte de flesta t. ex. öl eller liknande. Mängden glas... Men som sagt gick det bra. Det var riktigt roligt att vara tillbaka, men fötterna hade ju vant sig med sittande (thanks OM..), så jag blev ganska trött i benen vid midnatt.

Jag hade tänkt sova länge, men här är jag nu, vaken sen 9. Dumma jag som glömde att stänga av väckarklockan.

//Leithinan

No comments:

Post a Comment