Sunday 13 September 2015

Mineia igen

Första Mineiaövningen för säsongen! Hurra! Under sommaren förlorade vi fyra medlemmar pga prioriteringar, men idag fick vi träffa fyra NYA, fina medlemmar, som verkar passa in väldigt bra. I alla fall baserat på idag =) Vi började direkt med två nya låtar, en Haitisk, som påminner mycket om Furaha-sånger, vilket åtminstone gör mig glad att sjunga den, och en låt av Frode Fjellheim, som också skrivit originalversionen av Frozen's introlåt (Etnemen Vuelie). (Den där meningen blev alldeles underlig, men ni kanske förstår.)
Före körövningen var vi på min och Fridas guddotters 6-årskalas i Vanda. Fint att träffa mammas sida av släkten. Det blev mycket Lego för lillflickan, både jag, Frida, hennes faster (vår kusin) och hennes moster hade köpt Lego åt henne. Lucky her ;)
Två veckor i skolan bakom mig, och jag märker att jag har glömt en del under sommaren. Alla talar om det vi lärde oss förra året, vilket får mig att tro att de har hållit på med det hela sommaren, vilket jag inte har hunnit/orkat med (alldeles seriöst en blandning). Försökte mig på en lätt sida, och klarade helt basic saker, men sidan bråkade med mig på ett aldeles underligt sätt, och jag försökte fixa det, men lyckades inte. Vet inte alls vad som gick fel, det var en så simpel, onödig grej att gå fel. Jaja. kom i alla fall på vad jag ska göra ett projekt om. Men mer om det senare. Kanske. Får se hur galen jag blir. Eller hur panikslagen jag är.

//leithinan

No comments:

Post a Comment