Thursday 3 September 2015

Origin is not my friend

Igen gick det en månad mellan inläggen, men det kan inte hjälpas.
Köpte Sims3 här om dagen, för jag har funderat på att köpa det i ca 2 år, och nu har vi ändå lite extra pengar. Jag hade problem med Origin (surprise?) och CD-stationen redan när jagh installerade den, men idag blev det bara värre, och jag är så trött på det. Origin tvingade mig fortfarande ha CD:n i datorn då jag spelar, men CD-stationen vill inte, utan spottar bara ut skivan. Prövade att fixa genom IMG burner och göra spelet till en ISO-fil, vilket fungerade för Mass Effect 2 och 3, MENNN nej. De blev plötsligt oroliga för att jag hade en olaglig version (which I didn't) för att jag gick runt CD-ROM problemet. Argh! Och de tyckte alltså att "ta kontakt med kundservice".. För att de tror att jag har ett olagligt spel! För det första hade jag inte det, och för det andra skulle jag inte ta kontakt med kundservice för ett sådant problem om jag hade en nerladdad version. Ingen logik där. Oberoende, så avinstallerade jag spelet, och försökte skriva in produktkoden, men då tyckte Origin (min nya bästa vän) att jag redan använt den produktkoden. Nå - jo det hade jag, men det var ju på Origin, OCH jag hade avinstallerat spelet.. PÅ ORIGIN. Men så gick jag till "Mina Spel", och där kunde jag ladda ner det. Tydligen. Så nu håller det på.

Och jag är medveten om att det här är ett otroligt onödigt, litet, first world problem, men jag måste få utlopp för min frustration - ens en kort stund. Bara för att Origin är jobbigt.

//Leithinan a.k.a. the whiner

No comments:

Post a Comment