Monday 2 November 2015

Hes

Lite missledande rubrik, för det är inte det att jag är sjuk, utan att jag efter körövningen igår var hes - bara för att jag sjöng. Det hände också för två veckor sen, och då tänkte jag (och några andra duktiga sångare) att det berodde på stödet, vilket jag ärligt talat inte tänkt på (dum som jag är). Så den här vackra söndagen tänkte jag på stödet konstant. Men det hjälpte inte. Eller så gjorde jag nåt fel. Sånt händer om man inte är försiktig. Visserligen, tre timmar av bara sjungande kan ju vara jobbigt för rösten. Men ingen annan har klagat på det, vad jag vet, så nånting måste jag ju göra fel. Urgh. Nu är jag okej, det var jag ren igår kväll när jag kom hem. Men det oroar mig att jag inte kan sjunga utan att bli hes. Tydligen.
Spelade lite bas på Rocksmith 2014 nu efter skolan, och nu gör mina picking-fingrar ont. Höger hand, alltså. Bara jag slipper få blåsor. Fick det ren av gitarren förra veckan. Inget illa, bara irriterande. Damn you, Joni Mitchell-song.

//Leithinan

No comments:

Post a Comment