Monday 7 December 2015

8 dagar utan godis

Har varit utan godis i 8 dagar nu, och det går förvånansvärt bra! Kan nästan till och med säga att jag är stolt över mig själv. Den enda gången jag riktigt har velat köpa nåt var idag, då skolan hade nån slags choklad mousse till efterrätt. Men det gick snabbt över, och jag satte mig ner för att äta. Och nu har vi lagat pepparkakor också, så det kan jag äta om jag blir sugen på nåt gott.
Nu är det bara att vänta på snön. Och på tal om snö: Det är okej att det har regnat mycket och egentligen är det okej att det inte är snö, men faktumet at det var 10°C igår på kvällen.. Det går bara inte! Just nu är det 6°C och det är också för varmt.
Nu ska jag skriva den sista essän för i år (hoppas jag i alla fall).

Edit: För den som inte vet ska jag alltså ha godisstrejk till 24.12.

//T

No comments:

Post a Comment