Wednesday 20 January 2016

Januari - new year, new me?

Vi har lyckats bra med tränandet här hemma. Varje måndag, onsdag och fredag sen 4.1 har vi tränat med hjälp av NerdFitness. Det är inte alltför tunga träningar såhär i början, men som det står på hemsidan, så är det ett maraton, inte ett sprinterlopp. Det känns bra att få röra på sig mera än tidigare, fast jag vissa gånger har varit alldeles utmattad, men ändå tagit mig i kragen (eller A har tagit mig i kragen) och tränat.
Rolig sidohistoria: I början då vi tränade sprang katten undan som ett skott då vi började träningen med knälyft, och var varsam runt oss då vi gjorde de olika momenten. Idag satt hon och rörde inte en min under x-hopp och armhävningar. Nästa steg är väl att hon börjar hoppa upp på våra ryggar under plankan.

Jag behöver fortsättningarna på böckerna jag fick i julklapp och födelsedagspresent! Har läst slut alla, och jag vill veta hur de fortsätter! Började nu på Utvandrarna av Vilhelm Moberg, och efter det blir det säkert en bok jag fick låna av min faster.

//T

No comments:

Post a Comment